Palvelumme

<h1>Palvelumme</h1>

Fysioterapia – Kivun ja liikuntavaivojen kokonaisvaltaista hoitoa

Fysioterapian keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa toimintakykyä, liikkumista ja terveyttä. Aloitamme fysioterapian haastattelulla ja tutkimuksilla, joissa selvitämme toimintakykysi ja liikkumisesi ongelmakohtia.

Haastattelun ja tutkimuksen pohjalta fysioterapeuttimme suunnittelee kanssasi mahdollisimman tehokkaan, etenevän ja tarkoituksenmukaisen terapiakokonaisuuden. Ohjaamme, neuvomme ja toteutamme manuaalista ja fysikaalista terapiaa sekä terapeuttista harjoittelua.

Fysioterapeuttina aina laillistettu ammattilainen

Fysioterapia tarjoaa aina fysioterapeutti, terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö. Toimintaa valvovat sekä aluehallintovirastot että sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto VALVIRA.

Voit tulla fysioterapiaan joko lääkärin lähetteellä tai ilman. Lääkärin lähetteellä meillä on käytössä Kelan suorakorvausmenettely. Olemme myös Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntuottaja.

Akupunktio – Tunnustettu kivun hoitomuoto

Akupunktio on Kiinasta maailmalle levinnyt vanha hoitomuoto. Nykyään sillä on vankka jalansija yhtenä kivun hoitokeinona. Meillä saat akupunktiota tai akupainantaa myös yhdistettynä muihin hoitomenetelmiin, kuten perinteiseen hierontaan.

Miten akupunktio vaikuttaa ihmiskehoon?

Akupunktio laukaisee lihasjännityksiä, tasapainottaa hermoston toimintaa sekä lievittää kipua paikallisesti että yleisesti nostaen kipukynnystä.

Hoidon aikana steriileillä, kertakäyttöisillä neuloilla stimuloidaan kehon aku- ja/tai triggerpisteitä. Näitä pisteitä voidaan stimuloida myös ilman neuloja, jolloin hoito tapahtuu niin sanotusti akupainantana. Tällöin terapeutti stimuloi akupisteitä sormin painelemalla.

Mihin akupunktio auttaa?

Akupunktion on huomattu tehoavan muuan muassa erilaisiin tuki- ja liikuntaelimistön vaivoihin, sidekudosten kipu- ja jännitystiloihin, päänsärkyyn, selkäkipuihin ja rasituksen aiheuttamiin nivelkipuihin.

Jalkojenhoito – Ammattitaitoista apua jalkaongelmiin

Tarjoamme luottamuksellista ja turvallista jalkojenhoitoa sairauksien ja rakenteellisten ongelmien aiheuttamiin vaivoihin.  Huomioimme sinut kokonaisuutena ja yksilönä. Teemme moniammatillista yhteistyötä, jotta ongelmiin löydetään kestävä ja turvallinen ratkaisu. Ammattitaitomme ja aseptiikkamme ovat ajan tasalla ja huippulaatua.

Palveluitamme ovat:
  • Silikoniortoosien valmistus yksilöllisiin tarpeisiin
  • Diabeetikon jalkojen tutkiminen ja hoito
  • Biomekaaninen ja peilipöytätutkimus
  • Erilaisten kynsiongelmien, kuten sienikynsien, hoito ja omahoidon ohjaus
  • Sisään kasvaneen kynnen jousioikaisu
  • Erilaisten jalkojen iho-ongelmien kuten syylien tai känsien hoito ja omahoidon ohjaus. Tarvittaessa kevennyksen valmistaminen känsäalueelle
  • kynsien leikkaus ja lakkaaminen asiakkaan omalla kynsilakalla

Tulemme myös kotikäynnille!

Erillisenä palveluna tarjoamme myös:
  • ulkoilutusapua kotiin
  • verenpaineen mittaus ja seuranta yhdistettynä kynsien leikkaamiseen
  • Apua oikeanlaisten kenkien valinnassa, esim. haavanhoitokengät ja seniorikengät
  • tuotemyyntiä

Hieronta – Apua kireyksiin ja jännityksiin

Onko niska-hartiaseutusi jumissa? Kärsitkö jännityspäänsärystä? Palvelutarjontaamme kuuluu myös perinteinen hieronta.

Ensimmäisellä kerralla tullessasi hierontaan terapeutti haastattelee sinut lyhyesti, jotta hieronta vastaisi parhaiten tarpeitasi. Yleensä paras tulos hieronnan aikana saadaan yhdistelemällä perinteisiä tekniikoita esimerkiksi akupainantaan. Palvelutarjontaamme kuuluu myös sidekudoshieronnat.

Siirry ajanvaraukseen Ajanvaraus